nzromi.reismee.nl

Het werkt toch wel.... Week 1: Romi in Kiwi-Land :)

Kia Ora!

Oftewel hallo allemaal!

Het leek er even op of mijn blog niet werkte maar... LOOS ALARM! Ik deed gewoon de hele tijd iets fout natuurlijk :)

Maar nu ga ik dan toch echt mijn eerste blog voor jullie schrijven vanuit Kiwi-land:) Hoe is alles bij jullie in ons kleine kikkerlandje? Ik zit alweer bijna 3 dagen in het land der Kiwi's, wat gaat de tijd nu al snel!

Maar laat ik bij het begin beginnen.... :)

Vorige week dinsdag, op 10 oktober, begon voor mij dan eindelijk dit grote avontuur! Om 15:20 uur stapte ik op Schiphol in de grootste airbus ter wereld, om met zo'n kleine 600 andere passagiers te vertrekken naar mijn eerste stop: Dubai! Na 27 uur vliegen, en het doorkruisen van 4 tijdzones was vrijdag de dag dat ik voor het eerste mijn voeten op Nieuw Zeelandse bodem kon zetten, yayayayaa! En het begon meteen goed:) Ik kreeg een uitnodiging van een oud studiegenootje om samen met mijn Nederlandse reisbuddies bij hem burrito's te komen eten! Heerlijk, het voelde meteen als thuis! Na deze gezellige avond begon de jetlag toch een beetje in te slaan :p Toch weerhield de jetlag ons er niet van om zaterdag lekker vroeg uit de veren te gaan! We besloten om Auckland te voet te gaan verkennen, dat bleek een prima idee te zijn! Aan het einde van de dag stond de stappenteller op bijna 25 km en de temperatuurmeter op 25 graden:) We liepen door de mooiste wijken van Auckland, langs de haven, door Ponsonby, strandjes en eilandjes en zelfs door een soort mini jungle. En dat alles onder een warm Nieuw Zeelands zonnetje, HEERLIJK!

Zondag was weer een nieuwe dag, deze dag begon iets minder fijn. Het begon met een ziekenhuisbezoekje voor Frank (een van mijn reismaatjes) vanwege een blessure. Deze pijnlijke teen kon ons er gelukkig niet van weerhouden om weer op ontdekkingstocht te gaan! Mt. Eden, de hoogste berg/heuvel van Auckland stond op het programma! Na een mooie maar steile klim was het uitzicht vanaf de top onbeschrijfelijk mooi ;0! We keken over de hele stad uit terwijl de zon al langzaam begon te dalen, wat een gevoel van vrijheid!

We sloten de dag af met een bezoekje aan de Sky Tower, iets zoiets als de eiffeltoren van Parijs en de Tv-toren van Berlijn. Vanaf hier keken we naar het vuurwerk van het Indiase Diwali Festival :)

Mooie dagen, mooie mensen, mooi land!


Groetjes van Romi en de Kiwi's




Reacties

Reacties

Mariska

Wauwwwwww........... dat klinkt goed! Fijn te weten dat je geniet.
Wat leuk om dit zo te lezen.....kijk al uit naar je vlg bericht liefs vanuit t zonnige Oostrum ??

Jennifer

Dat klinkt erg leuk!! Lekker genieten meis!! ?

Opa Rini

Mooi geniet er van, fijne tijd daar.

Aschwin

Wat een mooie start van je reis Romi. Keileuk ,veel plezier.

Patrieck

Hey smurfke

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen (2 kilo?) Hou ons maar mooi op de hoogte! Geniet nog van je reis en blief braaf!!
Groetjes van ons

Marian

De start bankje reis begint goed. Geniet ervan ik kijk nu al uit naar t vervolg

gerry

Wat fijn dat je goed bent aangekomen, en al wat leuke en mooie dingen hebt meegemaakt en gezien!! Heeeeeel veel plezier nog! Hopenlijk horen we nog veel van je!!dikke kus!XX gr.Harry, Gerry en Dora

AnneMarie

Goed begin!
Leuk te lezen wat je zo al mee maakt!
Enjoy!
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!