nzromi.reismee.nl

Kiwiplukken! :)

Kia Ora Holland!

De eerste etappe met de auto zit erop! Auckland --> Paihia:) Wat gaaf om hier auto te rijden zeg, zoveel vrijheid, en zo'n gave omgeving!

De eerste rit vanaf Auckland begon met veel file rijden, logisch natuurlijk, Auckland telt zo'n 1,6 miljoen inwoners. Maar je bent na de stad vrijwel meteen in een geweldige omgeving! Dan komen de heuvels met de vele schapen die Nieuw Zeeland telt (60 miljoen!) en de mooie kronkelwegen door het Kiwi-landschap. Hier merk je al meteen hoe dunbevolkt het land is.

De autorit verliep zelfs al bijna vlekkeloos, op een paar kleine 'oh shit we moeten links rijden' foutjes na reden we als echte locals door dit mooie landschap! Na zo'n kleine 4 uurtjes rijden kwamen we aan in Paihia, een klein toeristisch plaatsje in de Bay of Islands, prachtig hier!

We gingen meteen van start met de zoektocht naar een leuke backpackerjob, en we hadden al snel succes! Na wat zoeken op de nodige sites en facebook-advertenties besloten we om gewoon wat rond te gaan bellen. We belden naar een Thais Restaurant om hier als bedieningsmedewerker aan de slag te gaan, naar een strawberry farm en een kiwi-farm. Overal gingen we ook op gesprek met onze CV, we konden zo overal aan de slag maar de kiwi-farm gaf ons het beste gevoel! Morgen verhuizen we met onze auto al naar de logde waar we gaan wonen tijdens het werk op de kiwi-farm! We proberen hier een maandje of 2 te werken zodat we weer wat geld bij elkaar hebben gespaard om de rest van het land reizend af te leggen!

Zin in! :)

Vanaf dinsdag ben ik een echte Kiwi-plukker! Fijne dag allemaal thuis, tot snel weer!

Kiwi-groetjes van Romi

Marian

He romi

Fijn om te horen dat t daar zo geweldig is en dat jij heerlijk vind daar. Het gaat daar voor jou een geweldige tijd worden dat pakken ze jou nooit meer af. Geniet en veel succes als kiwi plukken zal aan je denken als ik hier een kiwi eet. ????

gerry

Tof dat je een leuke baan hebt gevonden! Leuke ervaring kiwi plukken.krijg je in nederland niet gauw kans voor. Geniet nog lekker in kiwi land! Geniet er nog lekker van! Tot je volgende blog!!XX

AnneMarie

Wat leuk! Een Kiwi pluk job!
Daar moet je echt voor naar Nieuw Zeeland!
Have fun en toi, toi, toi!
XX

miriam

Hoi Romi
Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Als ik hier in de winkels kiwi's zie liggen, zal ik beslist denken dat jij ze geplukt hebt. Have fun.
Liefs uit Venlo

Opa Rini

mooi baantje , lekker kiwi,s plukken en natuurlijk ook er van smullen geniet er maar van.

Jennifer

Leuke carrière switch!! ?
Veel plezier daar!! ?

Marian Steeman

Dat is weer eens wat anders dat een ontbijtje verzorgen . Veel plezier.

Saskia de Bruijn

Fijn zo snel een baantje!

Mariska

Hè Romi, lachen joh..........kiwi’s plukken.
Wat n leuke ervaring! ??
Geniet meissie het is je zo gegund! Wij genieten op afstand mee van je verhalen en foto’s.
Denk nu bij iedere kiwi die ik in mijn mond steek aan jou........... waarschijnlijk kun jij na deze trip geen kiwi meer zien????
Liefs uit Oostrum ??