nzromi.reismee.nl

Squeezing Kiwifruit in Kerikeri! Ik ben al bijna een local :)

Hallodiooo!

Yay, mijn eerste werkdag zit erop!

Vanochtend om 6:15 uur ging voor Maartje en mij al de wekker. We waren gelukkig niemand echt van last op de vroege ochtend, want iedereen in de Lodge was al vroeg uit de veren om ook aan het werk te gaan. Voor ons was het de eerste dag op de Kiwifruit Orchard in Kerikeri (waar we nu ook wonen:)). De dag begon dus al om 6:15 uur voor ons, na een snel ontbijtje sprongen we om half 8 de auto in!

Dave, de eigenaar van onze Lodge zou ons de weg wijzen naar het 'Packhouse', hier zouden we ons contract ondertekenen en wat info krijgen over onze job. Na wat misverstanden kwamen Maartje en ik natuurlijk op de verkeerde plek uit. Na wat gelach en gezoek kwamen we toch nog net op tijd aan op de GOEDE locatie! Een echt oud en Nieuw Zeelands boerderijtje, met een mega stuk land erachter (voor de Kiwi's dus)

Om 9 uur was het dan eindelijk onze tijd om echt aan het werk te gaan! We werden ontvangen door een paar oude Kiwi's (ik bedoel nu mensen, haha). Lekker ouderwets gekleed met een echt Nieuw Zeelands accent :p

Maartje en ik gingen samen met nog 2 anderen aan de slag: Squeezen van de Kiwiblaadjes stond op het programma! Erg grappig om te doen maar het was wel even wennen, onze nek en rug zijn het nog niet gewend! Maar dat komt nog wel, ik ben benieuwd naar alle anderen dagen op de Orchard!

Ik hou jullie op de hoogte!


Doeidoei! Tot snel :)

Kiwi-groetjes !

Reacties

Reacties

Marian Steeman

Je hebt wel wat met al dat fruit In de bron mocht je het ook altijd snijden en nu dit weer. Gaat wel goed komen. Geniet ervan. Groet vanuit een mistroostig kikkerland

Rini de Bruijn

Mooi werk lijkt me, groetjes opa en oma.

Jennifer

Hoe lang heb je moeten werken?
Hopelijk niet in de brandende zon??

Saskia de Bruijn

Vanavond vroeg naar bed dus!! ?

Gerry

Geweldig dat je 't daar zo naar je zin hebt!!!! Geniet er nog lekker van. Een hele dikke kus van ons!!! Harry, Gerry en Dora!!XXX

Romi de Bruijn

Haha lieve reacties allemaal! En ja Marian, is heeelemaal mijn ding haha, Fruitjes plukken, snijden, allemaal goed! :) Oh en Jennifer t zijn dagen van ongeveer 8 uurtjes, 5 dagen in de week :) En jawel haha, brandende zon, dus ik heb al een kleurtje gekregen!

oma de Bruijn

Ha die Romi, lekker fruit plukken in het zonnetje, geniet er van.
liefs van oma.XXX

Resie

Wat een ervaring.
Jij kunt nu zien wat de
beste kiwi's zijn.top.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!