nzromi.reismee.nl

Livin' the good life part 1

Kia Ora allemaal!

Hier is hij dan: blog 1 van mijn roadtrip avonturen :)

Vorige week zaterdag was de dag dat Maartje en ik onze spulletjes in Kerikeri pakten en vertrokken naar de nieuwe pareltjes van Nieuw Zeeland. De eerste bestemming was Colville, bij de Coromandel Peninsula. We reden vanaf Kerikeri (Bay of Islands) via de Westkust en door Auckland naar Colville. Het was meteen een lange tocht, we deden er maar liefst 9 uur over! We kwamen wel door prachtige stukjes natuur en gelukkig hebben Maartje en ik altijd wel iets te kletsen en te lachen in de auto, en het rijden hier geeft zo'n gevoel van vrijheid!

Eenmaal in Colville aangekomen begon het helaas iets minder mooi dan gehoopt, het regende de hele dag, avond en nacht. We hadden het idee om gezellig een drankje te doen in de enige kroeg van Colville, maar helaas haha, de kroeg was gesloten. Gelukkig stonden we wel net in een Wifi-zone (een van de weinige hier) dus hebben we in de auto, met de tikkende regen op de achtergrond een film gekeken op Netflix! Op de achtergrond was een dorpsfeestje aan de gang met een hoop vuurwerk, achteraf dus toch een zeer geslaagde avond.

De volgende dag klaarde het gelukkig weer helemaal op en kwam de heerlijke Nieuw Zeelandse zon weer te voor schijn. We reden naar Hot Water Beach in Hehei (dit zijn warm water bronnen aan het strand), en daarna vervolgden we onze route naar Tauranga. Tauranga is NZ's snelst groeiende stad! Na wat zoekwerk vonden we een super leuke camping aan het prachtige strand van Papamoa (een soort buitenwijk van Tauranga). De camping had een hot tub en een grote keuken en doucheruimte, en dat voor maar 10 dollar per nacht.

In Tauranga zijn we meteen de stad gaan verkennen en hebben we een middagje gezwommen in de zee. 's Avonds zagen we de maansopkomst aan de kust, prachtig gewoon! In de buurt was een gezellige pub waar we later nog wat gingen drinken! Erg gezellig en we besloten om dinsdag terug te gaan, dan zou er een burgeravond zijn (10 dollar voor burgers!). Haha maar het bleek te mooi om waar te zijn, de burgeravond was op donderdag. Wij besloten niet de moeilijkste te zijn en toch daar te gaan eten. Gelukkig ook maar, het was een geweldig leuke avond waarbij we eindigde bij wat locals thuis! :)

Na 3 dagen in Tauranga te hebben gespendeerd vervolgden we onze route landinwaarts, naar Matamata (Hobbiton). We hadden een tour geboekt bij de Movieset van The Hobbit. Wauw, wat een mooi landschap daar, en wat bijzonder om op de set rond te lopen! Na Matamata zijn we doorgereden naar Rotorua. Vanuit Rotorua schrijf ik nu deze blog, we hebben een fijne camping midden in de natuur aan het water. Nu even plannen maken voor de komende dagen!

Tot snel lieve mensen thuis :)

Groetjes Romi

Patrick

Heerlijk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
Geniet er lekker van! ?

Sylvia

Dat is nog eens genieten hè Romi!! Beetje jaloers maar lees met veel plezier je avonturen. Hoor natuurlijk ook het een en ander van Jens.

Rini de Bruijn

leuk geniet er samen van.
groetjes opa en oma

Gerry

Meid!!!!! Wat fijn dat jij 't zo goed naar je zin hebt!!!!!
Geniet er nog met volle teugen van! Hopenijk krijgen we veel mooie verhalen van je te horen!
Dikke kus XXX!

Jeanne en Martin

Wat een mooie verhalen.Goed dat het allemaal prima verloopt.Veel plezier en tot het volgende verhaal.