nzromi.reismee.nl

Kiwi Vibes :)

Hi there!

Hallo weer allemaal! Ik ben er weer met een nieuwe blog:)

Het is vandaag 14-11-2017, dat betekend dat ik alweer bijna 5 weken onderweg ben. Op 10 oktober stapte ik in het vliegtuig en sinds 13 oktober ben ik al in NZ. Na 2 weekjes in Kerikeri te hebben gewoond en gewerkt ben ik ook alweer 1,5 week aan het reizen!

Mijn vorige blog stopte bij Rotorua, daar zal ik nu verdergaan:) Vanaf Rotorua zijn we 's ochtends vroeg weg gereden naar Wai-o-tapu, de geothermische gebieden. We waren er al op tijd omdat om 10:15 uur de Lady Knox Geyser water zou gaan spuiten, erg indrukwekkend om te zien, op youtube zijn er vast wel wat leuke video's over te vinden :p Na lady Knox zijn we nog een hele tijd door het hele gebied gelopen met gele, groene en roze geothermische stoombaden van ongeveer 100 graden celcius!

Na Wai-o-tapu was het tijd voor een bezoek aan een Maori-village een stukje buiten Rotorua. Hier kregen we een rondleiding door een echt oud Maori dorp waar nog steeds de echte inheemse bevolking leeft. We leerden over hun cultuur, deden mee aan spellen en leerden wat woorden in hun taal, de mannen in onze groep leerden de Haka en we mochten meedoen aan een echte Hangi (een soort bbq onder de grond). Hele leuke avond gehad daar met leuke mensen, en wat cultuur gesnoven.

Dit was het einde van ons avontuur in Rotorua. Hierna zijn we weer terug gegaan naar Tauranga (hier waren we al eerder). We hadden hier wat vrienden gemaakt in de pub van Papamoa, het waren locals en die hadden ons uitgenodigd om na Rotorua weer terug te komen voor een gratis bbq en surfles bij een van hun thuis. Het was een zeer geslaagde avond met Nieuw Zeelandse hamburgers en veel goede wijn van Robbie (die werkt bij een wijnbedrijf!). We konden er ook nog gratis blijven slapen, ideaal dus voor ons als goedkope backpackers! De volgende ochtend kregen we een ontbijtje van onze vrienden in de stad en stond een gratis surfles op het programma! Lee, een van de jongens leerde Maartje en mij de basics van het surfen, dat was gaaf zeg, genieten!

Na onze surfavonturen in Papamoa verlieten we onze Kiwi-vrienden weer om door te gaan naar East Cape. Hier hebben we een nachtje gespendeerd op de meest Oostelijke camping ter wereld :) Vanmorgen zijn we naar het lighthouse geweest van East Cape en vanaf daar hebben we onze route vervolgd naar Gisborne, waar we nu zijn! De plek waar James Cook zijn eerste voetstappen op Nieuw Zeelandse bodem zette. En oh ja, we slapen vannacht op de meest Hippie-achtige camping van NZ denk ik, heerlijk sfeertje hier, relaxed en gezellig! Ik ben benieuwd naar de rest van Gisborne.

See ya Holland!

Groetjes van Romi



Reacties

Reacties

Sylvia

Nog steeds genieten Romi!! Gaaf hoor

Jennifer.

Geweldig om te lezen! Lekker genieten meis!!

AnneMarie

Super om te lezen wat jullie zo allemaal meemaken!
Geniet er van!
xXX

opa en oma

mooie tijden

Mariska

Ha Romi wat leuk al die verhalen! Echt genieten zo te horen. Super.
Ik geniet van afstand mee. ??

Gerry

Wow Romi!!!!!!
Wat maak jij prachtige en stoere dingen mee!!
Geniet er nog er nog met volle teugen van!!♡♡♡

Romi de Bruijn

Aaah wat een lieve en leuke reacties altijd van jullie:) Dankjulliewel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!