nzromi.reismee.nl

Raglan & Tattoo Festival

Hallo Allemaal!

Hier is alweer mijn volgende blog, deze keer vanaf New Plymouth!

Na de mooie Waitomo Caves besloten we om daar nog een nachtje door te brengen in een farm stay in het dorpje Waitomo. De volgende ochtend was het tijd om onze roadtrip te vervolgen naar het relaxte Raglan. Raglan staat bekend als DE surfplaats van Nieuw Zeeland en dat bleek ook wel;)

Als je dan in DE surfstad van het land bent kun je bijna niet anders dan zelf de golven ook eens even uittesten! We huurden een surfboard en een wetsuit bij een locaal koffiezaakje en gingen op zoek naar het strand van Raglan. Wauw, het doet zijn bekende naam wel eer aan moet ik zeggen! Lange stranden vol met surfers en hoge golven, een paradijs dus voor elke surfer! Wij als beginnende surfers konden hier ook ons hart ophalen!

Na een dagje surfen en chillen in het hippie-achtige Raglan vervolgden we onze tocht naar New Plymouth. Dit is een stad in het Zuid-Westen van NZ. Hier woont Mattie, een jongen die ik 2 jaar geleden op Sziget Festival in Hongarije heb ontmoet. Hij nodigde ons uit voor zelfgemaakte pizza's bij hem thuis! Dit leuke aanbod sloegen wij natuurlijk niet af, en ik vond het erg leuk om Mattie weer eens terug te zien!

De volgende dag hadden we afgesproken om onze vrienden, Jake, Luke en Krista (hebben we al in meerdere plaatsen mee afgesproken) weer te gaan zien hier. Samen gingen we naar een paardenrace! Na een paar dollar te hebben ingezet op verschillende paarden gaf ik de moed op, ik had geen succes die avond! Maartje en Jake hadden wel geluk en wonnen allebei 70 en 125 dollar die avond! Na wat leuke gesprekken en gratis drankjes van wat locale jongens zochten we onze camping weer op.

Op zaterdag en zondag stond het NZ Tattoo & Art Festival op het programma! We hadden hier samen met Jake, Luke en Krista tickets voor besteld. Hier komen de beste tattoo-artiesten van de wereld samen, een paradijs voor elke tattoo-liefhebber! Ik was al een tijdje aan het nadenken over een nieuw tattoo, en dit leek me de perfecte plek voor een nieuwe! Maartje en Krista hadden hetzelfde idee en we hebben alle 3 een nieuwe laten zetten! En helemaal happy met resultaat!

Morgen vertrekken we weer uit New Plymouth. Op naar Wellington, de hoofdstad van NZ en onze laatste bestemming alweer op het Noordereiland voordat we op zondag de ferry naar het Zuidereiland nemen! Maar eerst op vrijdag mijn verjaardag eens goed vieren!

Ik houd jullie op de hoogte! Tot snel weer!


See ya!

Romi

Reacties

Reacties

Gerry

Tjee! Wat maak je toch een hoop super dingen mee!!!
Jammer dat ik je nieuwe tatoo niet kan zien!
Is zeker een verjaardags kadootje voor je zelf?
Now meid!! Heeeel veeeel plezier nog!!!!XXX

Mariska

Onvoorstelbaar, zoveel jullie zien en meemaken! Geweldig??????
Al ast n fijne verjaardag gewenst ?
Heel veel lieve groetjes uit Oostrum ??

Romi de Bruijn

Haha zeker! ik zal je een fotootje sturen Gerry :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!