nzromi.reismee.nl

Picton to Fox

Kia Ora Holland!

Hier alweer een nieuwe blog van mij vanaf Fox Glacier :)

Afgelopen zondag (3 dec) zijn we vanaf Wellington met de ferry naar Picton gegaan. We hadden al wat gesolliciteerd om ergens op het Zuidereiland een baan te vinden, we kregen al snel antwoord van een restaurant in Queenstown toen we op de ferry zaten! In vogelvlucht zijn we naar Nelson gereden omdat we daar verzekerd waren van goede Wifi voor een skypegesprek met het restaurant.

Helaas liep zit zonder succes af, we hebben de hele dag afgewacht op een telefoontje maar die kwam niet! Even een baalmomentje natuurlijk, maar we gingen met vol goede moed weer verder :)

We besloten om maar weer lekker door te gaan reizen en af te wachten of we misschien nog eens iets anders zouden horen van de andere sollicitaties. Op naar Abel Tasman dan maar! We kwamen aan op een geweldig mooie camping aan de rand van het National Park, ze hadden hier zelfs een heerlijk warme 'bush-douche'! Een stukje in de bossen naast een riviertje hadden ze een warme douche gebouwd, erg gaaf!

De volgende dag besloten we het nationale park maar eens te gaan ontdekken. We vertrokken voor een 6-uurse wandeling met een leuke Braziliaanse jongen van de camping naar het park! Alles wat we tegen kwamen was prachtig! De mooiste strandjes, alles was super groen, we zagen zeehonden en het was ook nog eens prachtig weer, heerlijk dagje dus!

Na een dagje Abel Tasman hielden we het daar voor gezien, we reden door naar een afgelegen camping vlakbij Murchison. Na daar een nachtje geslapen te hebben vertrokken we in de richting van de Westkust van NZ! Onderweg stopten we voor een koffietje en hier kregen we ineens wel heeel mooi nieuws te horen :) We hadden via onze Facebook-oproep voor een baan een bericht gekregen van iemand die ons tipte naar een cafeetje bij Fox Glacier. Na 2 telefoontjes en een mailtje was het al rond; we hadden allebei een baan gevonden! We zijn meteen doorgereden (6 uur!) naar Fox en we konden de volgende dag al aan de slag! Ook kregen we er een kamer bij waardoor we niet meer in onze auto hoeven te slapen, voor een paar weekjes wel lekker comfortabel!

Vandaag hebben we al onze 2e dag bij het café/restaurant en we zijn van plan om hier een maandje of 2 te blijven. Even geld verdienen en dan weer verder :)

De komende tijd zal ik dus iets minder updates geven omdat we even wat minder zullen zien en meemaken, maar af en toe zal ik jullie nog wel lastigvallen!

See you,

Romi :)

Gerry

Fijn dat jullie allebei een baan hebben gevonden!!!
Geniet er nog lekker van! En zeker van t weer!! Hier is t vies en koud,de winter begint!XXX

Mariska

Super dat jullie een baan hebben gevonden.
Ik kijk alweer uit naar je volgende reisverslag!
Jullie maken zoveel mee.........
Liefs ??