nzromi.reismee.nl

Maand 4 in Nieuw Zeeland

Kia Ora!

Hier weer een blog vanuit Nieuw Zeeland, vanuit Hokitika om precies te zijn :)

Het is vandaag vrijdag 16 februari en ik zit in een oud gekkenhuis (onze camping) mijn blog te schrijven. De laatste weken vlogen weer voorbij en ik heb weer van alles gedaan en gezien.

In Dunedin, het Zuid-Oosten van NZ, genoten Maartje en ik van het stadsleven. We konden eindelijk weer een beetje shoppen na al die weken in Fox Glacier. Na Dunedin vervolgden we onze route naar Invercargil, ook een stad in het Zuiden. Hier werd een van de grootste motorevenementen van het land gehouden, erg leuk sfeertje in de stad!

Vanuit Invercargil kun je makkelijk naar Bluff rijden, dat is een van de Zuidelijkste puntjes waar de mens kan komen! Wij reden er heen en het leek wel het einde van de wereld, vooral de weg ernaartoe!

Vanuit Bluff reden we door naar Te Anau, dat is een stadje in het Fiordland National Park, in het Zuid-Westen. Hier hadden we een cruise geboekt door de Fiorden! Maar toen we eenmaal aankwamen in Te Anau bleek dat onze cruise vanuit Milford Sound begon, nog zo'n 2,5 uur rijden vanuit Te Anau, haha! Na een beetje haasten en stressen in de auto haalden we onze cruise maar net :)

Op de cruise kwamen we aan de praat met 2 Nederlandse jongens, Mitchell en Mark uit West-Friesland. Zij wilden na Milford ook richting Queenstown rijden dus we besloten er samen heen te gaan! We zijn nu al bijna een week met de jongens aan het reizen en dat is erg gezellig!

In Queenstown gingen we op een jetboat, die scheurt met 95 km/h over het water! Verder hebben we een beetje genoten van het mooie stadje en gingen we nog met de cable car omhoog om een prachtig uitzicht over de stad te hebben! Op onze laatste avond in Queenstown gingen we nog op stap, want dat hoort erbij in Queenstown :)

Na Queenstown volgde Wanaka, dit ligt weer ietsje Noordelijker dan Queenstown. In Wanaka hadden we een mooie camping uitgezocht buiten de stad aan een meertje. Het was prachtig weer dus we konden 's middags lekker bruinbakken en zwemmen in het meertje vanuit de camping! 'S avonds gingen we picknicken en naar de vallende sterren kijken :)

De volgende ochtend in Wanaka herinnerde de jongens ons eraan om weer eens de olie van de auto te checken, haha en dat bleek achteraf wel een heel goed plan! Onze olie was zo goed als leeg... oeps haha! We besloten om maar eens naar een garage te gaan met de auto, daar werd de auto even goed nagekeken en er werden wat kleine dingetjes gemaakt, waka is weer klaar om veel km te maken!

Na Wanaka gingen we weer naar de Westcoast, we gingen weer even op bezoek in onze oude woonplaats Fox Glacier, en we lieten de jongens zien waar we gewoond hadden :) We zagen onze oud collega's weer en we gingen met z'n alle eten bij de cooksaddle, waar we nog een gratis flesje champagne kregen omdat we weer terug waren!

Ik zag op Facebook dat Jake (een vriend van ons vanuit het Noordereiland) toevallig in de buurt was! We reden naar Franz Josef om hem weer te ontmoeten, ook super leuk om hem na 3 maanden weer te zien!

Nu zijn we in Hokitika en morgen vertrekken we via de Arthurs Pass naar Hanmer Springs en over een klein weekje eindigt helaas mijn reisavontuur in NZ met Maartje, maar dan beginnen er weer nieuwe avonturen met Jens!

Tot de volgende blog allemaal!

See you!

Oma de Bruijn g

Geniet van alles om in z' mooi land te zijn .Romi wenst Maartje het aller besten en nou wachten op Jens . Liefs oma .???

Patrieck

Geniet er van smurfke!

Marian Steeman

Geniet er lekker van en volgende week ook van Jens

Saskia de Bruijn

Nog een heel fijn laatste weekje en een rustige reis terug! En natuurlijk een heerlijk weerzien met Jens! ?

Gerry

Wat heb je weer veel mooie dingen gezien en veel plezier gehad.!!
Jammer dat je voorlopig afscheid moet nemen van Maartje,maar jullie zullen mekaar zeker nog vaak zien als je weer in nederland bent. En nu ga je samen met Jens van dit mooie land genieten!!
Heeeeel veeeel plezier nog samen!!!!!! Groetjes uit een heel koud nederland brrrr
Groetjes van mij en den onkel!!XXXXX