nzromi.reismee.nl

Terug naar het hoge Noorden!

Kia ora allemaal!

Na wat weekjes weer eens een update van mij vanuit Nieuw Zeeland. Het is inmiddels alweer 15 Maart, en ik ben al 3 weekjes aan het rondreizen samen met Jens! We begonnen onze reis samen in Christchurch en we zagen weer de meest mooie en bijzondere dingen onderweg naar hier, Tauranga.

Nadat Jens een beetje was bijgekomen van zijn Vietnamese jetlag reden we vanuit Christchurch omhoog richting Kaikoura. Onderweg sliepen we een nachtje in een Airbnb in de Nieuw Zeelandse boerenlandschappen! Daarna stond Kaikoura op de planning. Hier zagen we prachtige zeehondjes, walvissen en dolfijnen (We waren wel allebei een beetje zeeziek door de hoge golven op open zee)! Na Kaikoura gingen we even ontspannen in een van de mooiste Hot Springs van NZ, we waren weer helemaal zen na ons bezoekje aan de spa! Hier in de buurt sliepen we op een mooie DOC camping midden in de natuur.

We vervolgden onze route in Noordelijke richting. We hadden samen het plan gemaakt om in 4 weekjes tijd van Christchurch naar Auckland te reizen, om daar op zoek te gaan naar een leuke baan voor jens! Onze volgende stop was Murchison en toen volgde het Abel Tasmen National Park.

In Abel tasman sliepen we op de schattigste camping die ik ooit heb gezien! Ons eerste nachtje hadden we een leuke caravan en de tweede nacht sliepen we in een cabin met uitzicht op de bergen en de zee! Na een paar mooie hikes, en wat zwemmen in de zee bij Abel Tasman werd het tijd om de ferry te gaan nemen naar het Noorden!

De eerste stop was natuurlijk Wellington, waar we vanaf Mt Victoria hadden we een prachtig uitzicht over de stad! Verder genoten we hier volop van het citylife (shoppen, sushi eten, biertjes drinken!)

Na even flink geld spenden in Welly vertrokken we naar het Tongariro NP met een tussenstopje in Palmerston North. Daar was een soort festivalletje aan de gang midden in de stad, wat we nog eventjes lekker meepikte.

In Tongariro was het erg druk, bijna alle campings stonden vol, maar gelukkig was er nog 1 plekje voor ons vrij! De volgende dag stonden we om 5:30 op om vervolgens om 6:20 met onze 19,6 km lange trekking tocht te gaan beginnen, naar de oude vulkanische bergtoppen van Tongariro!

Na al dat wandelen en snelle reizen vonden we het wel weer eens tijd voor Hot Pools, deze keer in Taupo, onze volgende bestemming! Na 2 nachtjes Taupo gingen we naar Rotorua, de zwavel stad (stinkt naar rotte eieren!).

Hier lazen we iets over de ‘’Redwoods’’, dat zijn heeele hoge bomen, een van de hoogste ter wereld. En in Rotorua hebben ze een heel bos vol met deze bomen. Wij gingen erheen in de avond, en het leek wel een sprookje met alle lichtjes in de hoge bomen! De dag erna stond Wai-o-tapu, het geothermische park van Rotorua, op het programma en we zijn ’s avonds meteen doorgereden naar Tauranga, waar we nu zijn!

Hier genieten we van de heerlijke strandjes en de zee. Vanuit hier willen we morgen doorrijden naar de Coromandel, en dan rustigaan richting Auckland, waar we over 5 dagen Maartje weer gaan ontmoeten!

20 maart komt Maartje weer terug uit Vietnam, en Jens en ik halen haar op in Auckland om de 21e Maartje haar verjaardag te vieren, en om samen nog een weekje in Auckland door te brengen!

Tot de volgende keer allemaal!

Cheers,

Room

Oma de Bruijn

Geniet er samen van met alles wat daar beleeft liefs en groetjes oma