nzromi.reismee.nl

Laatste weekje in Fox Glacier & Skydive

Kia Ora Nederland!

Na lange tijd weer eens een blog van mij :)

Het is inmiddels alweer 26 januari, ik ben al 108 dagen op pad! :0

En na 8 weekjes wonen en werken in Fox Glacier is hier ons laatste weekje ook ingegaan!

Volgende week donderdag vertrekken Maartje en ik weer uit Fox, we gaan weer rondreizen! Het inladen en opruimen van onze auto (Waka) is vandaag al begonnen. En na 8 weken in een dorpje met 4 cafe’s, 1 general store, 1 hostel, 250 inwoners, en 3,5 uur verwijderd van de bewoonde wereld hebben we het hier wel gezien haha ;)

Maar we hebben ook volop genoten in Fox en leuke nieuwe mensen ontmoet! We hebben 8 weekjes flink geld kunnen verdienen en buitenlandse werkervaring opgedaan. En het leuke aan een klein dorpje is dat je op een gegeven moment alle locals wel kent en met iedereen een praatje maakt.

De weken na oud & nieuwe waren veel werken, maar we deden ook leuke dingen :) Maartje’s broer kwam onverwachts ook ineens naar Nieuw Zeeland om stage te lopen voor school! Er leuk en verassend nieuws dus voor Maartje! Vorige week haalde ze hem op in Christchurch en bracht hem naar zijn stageplaats in Oamaru. Tom, een jongen van mijn oude opleiding uit Eindhoven, kwam ons ook nog opzoeken samen met zijn ouders, erg gezellig!

Tijdens een avondje ‘uitgaan’ bij de buren, de Cook Saddle, kwamen we ineens Karleigh tegen, een meisje van onze lodge in Kerikeri, nog meer bekenden dus! En afgelopen week kwam ook onze Travel Active vriend Wilko bij ons langs, veel bezoek dus de laatste weekjes, wel super leuk!

Maar het hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van de laatste weken was toch echt wel onze skydive! We hebben het ein-de-lijk gedaan, afgelopen dinsdag zat het weer mee en nam onze baas (François) Maartje en mij mee voor een skydive! François is vroeger, en nu ook nog af en toe als hij tijd heeft, skydiver geweest. Ik mocht met François springen en Maartje ging met Peter, onze pizzamaker. En wauw, wat was het gaaf zeg! We kozen voor de hoogste skydive, want als je het doet, dan meteen goed vind ik! We sprongen vanaf een hoogte van meer dan 5000 meter uit het vliegtuig! Onderweg nog even een zuurstofmaskertje op voor de droge lucht in het vliegtuigje haha. Na een vrije val van 65 seconde ging de parachute uit, wat een gevoel van vrijheid zeg!

De skydive in Fox is ook verkozen tot de 2e mooiste ter wereld. Je hebt hier uitzicht over de zee en alle gletsjers in de Glacier area, geweldig mooi dus! En erg leuk om met m’n baas te springen:)

De laatste week staat in het teken van opruimen en werken haha, en dan op naar Dunedin voor de laatste 3 weekjes reizen met Maartje!

Tot snel allemaal!

See ya, Room!

Gerry

Go,Romi!!
Wat heb jij een fantastische reis!!!
Nog ff dan is Jens er ook bij. Heel veel plezier nog!!!!

Jennifer

Ik heb weer even bij gelezen, kreeg geen updates meer. Maar nu ben ik weer op de hoogte!! Super gaaf!! ? ? ?