nzromi.reismee.nl

Nieuw Zeeland hoofdstuk 2

Hallo allemaal!

Vanuit Christchurch een nieuwe blog voor het thuisfront. Hoofdstuk 2 in Nieuw Zeeland is begonnen!

Maar eerst gaan we verder bij waar we de volgende keer waren gebleven :)

Na onze bbq in Hokitika vertrokken we naar Hanmer Springs, op naar de hot pools, even helemaal opladen na al dat reizen! We hadden sinds ons vertrek in Fox Glacier best wel in een snel tempo rondgereisd en veel gezien en gedaan. Daarom vonden we het wel tijd voor wat ontspanning in de Hot pools van Hanmer Springs!

Mitchell en Mark (2 NL jongens met wie we even samenreisden) gingen ook met ons mee. We hadden 2 nachtjes geboekt op een camping en we zijn ook 2 volle dagen in de hot pools geweest! Na Hanmer Springs gingen we naar Timaru, hier hadden we een Airbnb'tje geboekt voor 2 nachtjes. De weerberichten voorspelden een flinke cycloon (alweer!), dus vandaar hadden we een Airbnb geboekt, dat leek ons een iets fijner plekje om te overleven tijdens de storm, dan in de auto!

Gelukkig viel de storm reuze mee bij ons en kwamen we er zonder kleerscheuren vanaf. Er was wel heel veel regen gevallen waardoor hele wegen en weilanden onder water stonden :p

In Timaru gingen Maartje en ik nog naar de kapper, mijn haar werd eens flink geknipt, er ging wel zeker 5 cm vanaf, en ik liep naar buiten met stijl haar, de nieuwe Romi haha!

Vanuit Timaru reden we naar Oamaru, naar Marthijs, Maartje's broer! Hij moest tot 7 uur werken en daarna reden we met zn 3'tjes naar Dunedin, een uurtje onder Oamaru! In Dunedin wilden we graag de oude gevangenis bezoeken, maar deze bleek veranderd te zijn in een escape room, ook erg leuk, dat gingen we doen! Een binnen het uur waren we weer verlost uit de gevangenis :) Na de escape room gingen we nog met de trein een stukje rijden en naar de bioscoop. We sloten de dag af bij een Mexicaans restaurantje!

Na een dagje Dunedin was het weer tijd om terug te rijden naar Oamaru, en vanuit daar reden Maartje en ik naar Christchurch. Op 23 februari, om 23:00 uur landde Jens hier vanuit Vietnam in Christchurch, die haalden we op! Nu zijn we alweer 2 dagen verder en morgen is de grote dag dat Maartje en ik helaas uit elkaar moeten! :( Maartje vliegt morgenvroeg om 6:10 uur naar Vietnam!

De afgelopen 4,5 maand met Maartje waren geweldig, we hebben heel veel gezien en gedaan maar nu zit ons avontuur er op! Hoofdstuk 2 in Nieuw Zeeland gaat nu beginnen, samen met Jens !

Cheers,

Roooom

Saskia de Bruijn

Fijn, zo'n rugzak vol leuke herinneringen! En heerlijk om je schat weer te zien! Geniet van elkaar en veel plezier!!!!