nzromi.reismee.nl

Hiken, hiken en nog eens hiken!

Hallooo allemaal!

Hier weer een nieuwe blog van mij uit NZ! :) De titel van deze blog verraad al een beetje waarover deze blog zal gaan, namelijk; HIKEN! :)

In Gisborne was het nog even chillen en rustig aan doen, een middagje surfen, glijden van een rockslide en wat rondlopen langs de stukjes waar James Cook en zijn mannen aan land kwamen. We vermaakten ons er prima en leerden weer erg leuke mensen kennen!

Na Gisborne ging het echte werk beginnen! Nieuw Zeeland, misschien wel een van de beste landen ter wereld om te hiken, er zijn hier overal hikes, lange, korte, door de bergen, langs de zee, overal! Het werd dus tijd dat wij onze wandelschoenen ook eens aandeden voor een 6 uurse hike in het Te Urewera National Park, dat was onze volgende stop na Gisborne.

5 en een half uur later, en 21 km verder kwamen we aan bij een prachtig meer in het park! Na een overnachting op een free campsite in het Nationale park hebben we onze route vervolgd naar Taupo, lake taupo is een van de grootste meren van NZ en het deed me ergens wel een beetje denken aan meren in Italië (Gardameer bijvoorbeeld). Taupo was een gezellig stadje waar we ons prima vermaakten met een bioscoopbezoekje, Thais eten en een bezoek aan een heerlijke (en goedkope) Spa!

Na 2 dagen Taupo hadden we het daar wel weer een beetje gezien. We hadden met wat vrienden (Jake en Luke), die we eerder deze reis hadden ontmoet, afgesproken om samen de Tongariro Crossing te lopen. Dat is een route van 19,4 km en deze kruist door vulkanische kraters! Na Taupo reden we dus naar Tongariro National Park, een uurtje ongeveer van Taupo af. We zochten een leuke camping uit en boekten de shuttle bus die ons naar de start van de hike zou brengen. De volgende ochtend om 6:30 uur begon onze wandeling :)

Na een 3 uur durende wandeling door de storm (65 km/u wind!) en kou kwamen we aan op de top van de crossing, en wauw wat een uitzicht!! Dit was zeker weten een van de mooiste dingen die ik tot nu toe in dit land heb gezien, we liepen langs helderblauwe meertjes, langs de kraters van de vulkanen, langs de sneeuw, door een maanlandschap, prachtig gewoon! Het was de kou en wind zeker waard! De terugweg liepen we weer bergaf met een uitzicht op lake Taupo in de verte :)

Vanochtend vroeg vertrokken we alweer op tijd naar onze volgende plek, Waitomo! We hadden hier een tour geboekt naar de Glowworm Caves, en er was alleen nog maar om 9:30 uur een plekje voor ons. Vanaf Tongariro was het nog een dikke 2,5 uur rijden dus om 6:30 zaten we alweer in de auto. Maar ook de caves waren het vroege opstaan zeker waard, leuke ervaring!

Tot snel Holland :)

See ya! Romi

Gerry

Tjee,Romi!!
Wat maak jij veel mooie dingen mee!!
Wat zul je straks stevig gespierde benen hebben met al dat gewandel!!!!
Geweldig!!!! Heeeeeel veel plezier nog,,,♡XX

opa en oma

lijkt ons inderdaad een prachtige tocht.
groetjes voor jullie beiden.

jeanne,

Wat zien jullie toch veel.Geniet er maar van.

Mariska

Ohhhhhh.........Romi wat n ervaringen allemaal. Prachtig meissie........geniet.
Liefs uit t regenachtige Oostrum ??